Achtergrond en ervaring

Heerlijk trainen!

Iedereen heeft een gevoel bij sterke bedrijven. Bedrijven die een positieve indruk maken en waar je graag klant bij bent. Die je hart hebben veroverd. De vraag is natuurlijk altijd hoe je dat zelf kunt bereiken, of samen met je eigen collega’s.

De fascinatie voor die vraag is mijn belangrijkste drijfveer om mensen te trainen.

En veel technieken waarmee je elke dag de harten verovert staan ver af van de trainingen die abstracte managementmodellen hanteren en psychologische zelfinzichten beogen te creëren.

Daarom gaan mijn trainingen in op de dagelijkse werkzaamheden op de werkplek. En omdat je er weinig aan hebt als je het geleerde niet in diverse situaties kunt toepassen, gaat de training niet over het bekende lijstje met 5 praktische tips die maar voor 1 situatie geschikt is, maar juist over de achterliggende wetenschappelijke inzichten en de verbindingen tussen verschillende disciplines zoals psychologie en strategie en praktische onderwerpen zoals internet en correspondentie.

Slagvaardige en bekwame mensen zijn een aanwinst voor elke organisatie. Gewoon omdat ze minder een beroep hoeven te doen op de expertise van anderen. Ze zijn dus efficiënter. In een wereld waar inspelen op actuele situaties de norm is, is de vaardigheid om te weten hoe je kunt handelen in verschillende situaties bepalend voor je persoonlijke commerciële slagkracht.

Daarom maakt discussie tussen cursisten onderling over ‘echte’ praktische vraagstukken en daar wetenschappelijke inzichten aan koppelen een belangrijk onderdeel uit van de training. Daar begint het rendement van trainen.

Mark Christiaans heeft meer dan 20 jaar ervaring als manager en adviseur marketingcommunicatie in het MKB en Grootbedrijf. Hij adviseert bedrijven over marketing en communicatie en geeft trainingen. Tevens is hij verbonden aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen als examinator en stage- en afstudeerbegeleider.

Mark Christiaans

Veel gestelde vragen

Wat zijn de kosten?
Voor deelname via een open inschrijving is het tarief € 215,- exclusief BTW, per deelnemende cursist. Voor een in company training of een training in combinatie met gastbedrijf doen wij graag een voorstel op maat.

Hoe lang duurt de training?
De training beslaat 2 dagdelen.

Wat is de inhoud van de training?
Onder andere:
• Hoe beslissen klanten over de aankoop van een product?
• Hoe werk je elke dag aan sterke heldere communicatie en versterk je je merk?
• Hoe pas je marketing en communicatiekennis toe in middelen zoals nieuwsbrieven, internet etc?


Welk praktisch nut levert de training mij op?
Onder andere:
• Snel een heldere boodschap formuleren die invloed creëert.
• Versterking van klanttevredenheid en klantgerichtheid. Dat spaart geld uit.
• Versterken wederzijds begrip tussen management en werkvloer.
• Meer handvatten voor de inhoudelijke aansturing van specialisten op marketing en communicatiegebied.
• Minder inhuur van specialisten nodig.


Is er lesmateriaal?
Tijdens de training ontvang je een oefenboek.

Wat zijn de data voor de geplande trainingen?
Op deze website staan de geplande trainingen.

Hoe kan ik mij inschrijven?
Je kunt je inschrijven via een e-mail naar info@primusoptimus.nl.
Je kunt je ook telefonisch aanmelden: 06 38 66 41 43


Hoe kan ik mijn organisatie aanmelden voor een in company training?
Bel 06 38 66 41 43 of e-mail naar info@primusoptimus.nl.
Wij maken graag een offerte op maat.


Hoe wordt een in company training voorbereid?
Elke in company-training begint met een kennismakingsgesprek. Met de verkregen informatie kan de trainer, in zijn rol als moderator, het gesprek leiden en de besproken aandachtspunten verwerken in de training.

Wat is een gastbedrijf?
Een gastbedrijf biedt gelegenheid tot training. Ook kan een gastbedrijf zelf meetrainen of een casus inbrengen.'Bedrijf' is niet altijd letterlijk bedoeld. Ook non profit organisaties met een trainingsbehoefte kunnen zich aanmelden

Hoe wordt een training bij een gastbedrijf voorbereid?
Elke in company-training begint met een kennismakingsgesprek. Tijdens deze kennismaking wordt vastgesteld welke rol het gastbedrijf wil hebben. Ook worden aandachtspunten besproken die aan bod moeten komen tijdens de training.